uppg: tonåring

  1. Min tonåring förmedlar känslorna ledsen, ensam och utanför.
  2. Min tonåring är en ensam kille som inte har så många vänner och han är ledsen för det ”Den känslan försökte jag få med genom att han har handen i fickan och att han deppar med huvudet”. För att beskriva att han är utanför och ensam genom bilden är det att han går hem ensam ”utan att någon vill följa honom” genom en ful gränd.
  3. nej det gör jag inte, för jag har nästan alltid någon att vara med och känner mig nästan tvärt om än min tonåring.
  4. nej det skulle jag inte, för att jag vill inte vara varken ensam, utanför eller lessen. jag tycker det är roligt att vara med mina kompisar och göra saker ofta och då vill jag ju ha kompisar.
  5. i en gammal och sliten gränd där det inte verkar så trevligt och roligt.
  6.  för att i en gammal gränd brukar det inte vara så många folk och jag tyckte det passade bra för att han skulle vara ensam.
  7. jag har tecknat och skuggat.
  8. jag är hyfsat nöjd med min bild, men nu i eftertanke skulle jag velat göra bilden mörkare för det är ofta mörkare i gränder.”jag skulle skuggat mer”

Lämna en kommentar